Diensten

Vaccinatiecentrum Travel Clinic Oost biedt diverse diensten aan voor reizigers, bedrijven en hun werknemers, zorginstellingen en studenten. Hier vindt u een overzicht van onze diensten:

Medische keuring (voor of na verblijf (sub)tropen)
Medische keuringen worden gedaan voor mensen die via bedrijven, uitzendorganisaties of op particulier initiatief in de (sub-) tropen verblijven. Het gaat hierbij om een keuring voor vertrek, tussenkeuring of keuring na terugkomst. Onze deskundige artsen helpen u bij het beoordelen van uw gezondheid in relatie tot uw reis en bieden passend advies.

Studentenkeuring
Een studentenkeuring wordt gedaan voor mensen die in het buitenland gaan studeren (high school of university) of stage lopen. Bij deze keuring proberen wij aan de specifieke eisen te voldoen die worden gesteld door de school of ambassade.

Duikkeuringen
Duiken is een spannende activiteit, maar het vereist ook specifieke gezondheidsvoorschriften. Onze duikersartsen beoordelen uw fysieke conditie en geschiktheid om veilig van de onderwaterwereld te genieten.

Waterpokken: fit to fly (gezondheids)verklaring
Voor reizigers met waterpokken is het belangrijk om te weten of ze fit to fly zijn. Onze artsen beoordelen dit en geven indien van toepassing een fit to fly verklaring af.

Vaccinaties op maat
Vanuit het Rijksvaccinatieprogramma krijgen kinderen vaccinaties ter bescherming tegen ernstige infectieziekten. Er zijn ook een aantal infectieziekten waartegen gevaccineerd kan worden en die niet binnen het Rijksvaccinatieprogramma vallen. Een aantal van deze vaccinaties bieden wij op maat aan.

Bloedonderzoeken
Wij kunnen bloedonderzoeken aanvragen om infectieziekten te onderzoeken of om antistoffen n.a.v. vaccinaties te bepalen.

Tuberculosetest
Wij bieden verschillende soorten tuberculosetesten aan. Bijvoorbeeld aan zorgpersoneel, maar ook aan bedrijven waarvan de medewerkers regelmatig in het buitenland verblijven, of voor een visumaanvraag.

Duiksymposium
Wij hebben afgelopen 2 jaar een duiksymposium georganiseerd waarbij diverse sprekers en (duiker)artsen onderwerpen bespreken met betrekking tot duiken en de onderwaterwereld. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.